tag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post4805820375843261466..comments2022-03-30T00:57:20.370+02:00Comments on Posuďte sami: Láska, podrápaná a umazanáPetr Moreshttp://www.blogger.com/profile/15732837782055254155noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post-6476227803991921932011-08-24T16:17:44.989+02:002011-08-24T16:17:44.989+02:00Jo, srovnání dada a improvizace v hudbě je trefné....Jo, srovnání dada a improvizace v hudbě je trefné. Obojí jsou dobré pomůcky či koření, ale špatné ideologie. <br /><br />K té subjektivitě se ještě vrátím v důkladně strukturovaném postu, a to ne proto, abych tě přesvědčil o tom, že to tak není, ale abych tě přesvědčil o tom, že ty sám tomu nevěříš a neřídíš se tím. ;-)Petr Moreshttps://www.blogger.com/profile/15732837782055254155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post-24917544082958718682011-08-24T16:11:55.272+02:002011-08-24T16:11:55.272+02:00je pekne jak to kazdy vidi po svem ;)
jinak dadais...je pekne jak to kazdy vidi po svem ;)<br />jinak dadaismus bych slovy klasika prirovnal jenom k tomu uvodnimu zboreni alias pochcani, ktere ale samo nic neresi ....jak uvadite, ze se vyuzije pouze jako prvotni impuls, s tim nemam nejmensi problem. Ale impuls je "jenom" impuls, ne umeni. Zajiste existuji majstři, kteri jsou schopni bezcilne improvizovat (nevim jak to lepe nazvat) a tvorit hodnoty (ktere jsou tak jako tak subjektivni, coz uz sme dopodrobna probrali v jine diskuzi a vysledku se nedobrali :) Ano uznam tuto prirodni anomalii, ale davam ji stejne zastoupeni jako jinym anomaliim. Z hudby totiz znam improvizaci jako cinost bavici samotne aktery nesrovnatelne vic nez publikum, ktere tyto nahrazky plati :) Ale co, kazdy je nakonec sveho stesti strujce a kdyz mi na jedne strane umelci vysvetluji ze "je to jinak" a na druhe strane mi svatebni midi umňelec nadava do nul.... kazdy hraje za sebe, a ono se to nakonec nejak vystribri. Porad si totiz naivne mylsim, ze funguje princip - kazdemu podle jeho prace :)<br /><br />anonymni hyenaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post-47976047162982496072011-08-22T07:45:21.958+02:002011-08-22T07:45:21.958+02:00Přihodím jen komentář pro účely diskuze a zamyšlen...Přihodím jen komentář pro účely diskuze a zamyšlení, doufám, že se to nikoho nedotkne: Při vší úctě k manažerským příručkám, rozdíl mezi uměním a firemním řízením je právě ten, že to druhé cíl má (zisk), kdežto to první si ho určuje do značné míry samo. Nicméně manažer i umělec musí umět naslouchat (pokud vůbec za něco stojí). Sebejistý blb možná dělá dojem na jistý typ lidí, ale pro seriozní výkon nemá předpoklady. Manažer musí naslouchat lidem, kteří pro něho dělají, a datům, které získává, a způsoby, jak dosáhnout svého cíle, by měl korigovat podle těchto dat.<br /><br />Umělec musí taky naslouchat. David Lynch řekl, že malba je dialog - na začátku je úvodní tah, a pak už je jen série reakcí na to, co vzniká pod rukama. Mít nějaký záměr na začátku je bezpochyby zpravidla (!) dobré, ale v umění neexistuje pravidlo, které by se nedalo účinně popřít. <br /><br />Dadaistická metoda je pouze absolutizací něčeho, co se bez velkého humbuku používalo dávno před příchodem moderny - snahou osvěžit konvencí zatíženou imaginaci tím, že si na začátku rozdám karty jinak, náhodně. Už v 18. století se abstraktní skvrny běžně používaly jako základ kompozice obrazu: jenže na rozdíl od moderny nezůstalo jen u nich. <br /><br />Dadaismus jako takový nevydržel dlouho ze stejného důvodu, z jakého rychle zanikly všechny ostatní -ismy modernismu - myšlenka je to dobrá, ale o sobě není nosná. Tak jako člověk nemůže jíst jenom rohlíky nebo jenom zeleninu a zůstat zdravý, ani dada nebo třeba expresionismus nejsou víc než omezená metoda, která může pomoct v určité situaci, ale jako výlučný tvůrčí program jsou neudržitelné, protože neumožňují rovnováhu. <br /><br />Ostatně Hynku: právě současná hudební scéna podle mého dadaismus potřebuje jak prase drbání. Všichni od sebe opisují všechno, všechno je tisíckrát slyšené a provařené, revivalová kopírka jako Amy Winehouse se považuje za umělkyni. Myslím, že dnes je dobrá doba tahat noty z klobouku, ne proto, aby se nahrály tak, jak jsi je z toho klobouku vytáhl, ale proto, aby člověk na začátku tvůrčího procesu vyšel z něčeho jiného, než je třetí odvar typu AW.Petr Moreshttps://www.blogger.com/profile/15732837782055254155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post-36972325948836531872011-08-22T02:07:51.745+02:002011-08-22T02:07:51.745+02:00:)) No, jak je libo. Beru si to k srdci a nebudu s...:)) No, jak je libo. Beru si to k srdci a nebudu si z vás utahovat. I když to až vědecké zaujetí pro věc se mi líbí. <br /><br />Takže pouze vážně k nebeskému anonymovi:<br />Redukovat dadaismus na náhodné tahání slov z klobouku mi přijde dost zjednodušující. Když už, tak bych se ptala PROČ? Myslím, že dada mělo v kontextu své doby celkem jasný cíl. A také z něj vyšlo dost poměrně zajímavých umělců, kteří se jistě netrápili tím, jak tvrdou tužku použít k nakreslení červánků.;-) <br /><br />K.tužka1Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post-89073112086184472052011-08-20T09:39:50.959+02:002011-08-20T09:39:50.959+02:00My jsme totiž hračičkové a bereme se hrozně vážně....My jsme totiž hračičkové a bereme se hrozně vážně. ;-)Petr Moreshttps://www.blogger.com/profile/15732837782055254155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post-37783021836544897142011-08-19T14:54:51.956+02:002011-08-19T14:54:51.956+02:00A já si, pánové, říkala, co blázníte s takovým arz...A já si, pánové, říkala, co blázníte s takovým arzenálem? :D<br /><br />Mně stačí obyčejná tužka 1, skicák, spící dítě, nebe nad hlavou a stín nedalekého lesa.<br /><br />A v H&M si klidně koupím i dvě trika;)<br /><br />K.tužka1Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post-53483633171076867452011-08-18T14:25:57.123+02:002011-08-18T14:25:57.123+02:00...cil neni vubec problematicke zjednoduseni, je p......cil neni vubec problematicke zjednoduseni, je prece plno zpusobu jak ho dosahnout, o tom je to tvurci hledani. Ja chci rict napr. "obloha" ... jestli bude blankytne modra nebo ocelove seda, porad je to obloha, na jednu se vic hodi tuzka c.2, anebo ze bych chtel radsi cervanky protoze tim c.5 mi to tak paradne jde...<br /><br />Pro me je smerodatne mit vytyceny smer sdeleni, bez neho je to ekvilent dadaistickeho tahani nahodnych slov z klobouku (i to chvili nekdo povazoval za umeni). Je to pekny namet na obsirnou diskuzi, ale delas si to sam svymi "tuzkovymi" tematy (vzdycky si na to ted vzpomenu kdyz si "vybiram" jogurty v hypermarketu ;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post-50503123372658335262011-08-17T17:21:46.764+02:002011-08-17T17:21:46.764+02:00Jojo, popravdě řečeno jsem při psaní myslel na nek...Jojo, popravdě řečeno jsem při psaní myslel na nekonečné muzikantské diskuze o tom, který zesilovač je to pravé ořechové, ale to je téma na celou sérii příspěvků. ;) Já osobně jsem to u kytar řešil stejně jako u oblečení - jeden zesilovač, jedna dvě kytary, efekty skoro žádné, leda tak kvákadlo. Vždycky jsem trpěl romantickou představou, že hudba se dělá především srdcem, ušima a rukama, a většinu svého úsilí jsem se snažil investovat právě sem. Nicméně si uvědomuju, že jsou jiní, kteří to dělají právě naopak, a taky to funguje. Dean DeLeo ze Stone Temple Pilots si bere na nahrávání jedné desky desítky zesilovačů, zatímco Brian May z Queen vystačil na celou kariéru s jedním Voxem a s jednou kytarou. Autor příspěvku výše patří jednoznačně k těm hromadivým povahám, za což bych se mu mohl z piedestalu askety smát, kdyby mě svými expertními radami neupozorňoval na věci, které mně extrémně pomohly a o kterých bych jinak nevěděl. <br /><br />Ještě k tomu cíli: to je podle mě problematické zjednodušení. Pokud člověk dělá něco podle daného mustru (poslední deska Slipknot apod.), je tím daný cíl, ale při opravdu tvůrčí práci se ten cíl často teprv hledá nebo ujasňuje a zdravá míra tápání je podle mě normální a nutnou součástí procesu. Nebo enom já su blbý? ;-) <br /><br />P.S.: Brzo se uzdrav, kamaráde! 8-)Petr Moreshttps://www.blogger.com/profile/15732837782055254155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post-16072604595814204992011-08-17T08:39:07.327+02:002011-08-17T08:39:07.327+02:00Mě je tak blbě, že nemám ani tužku.
Kytaristi by ...Mě je tak blbě, že nemám ani tužku. <br />Kytaristi by mohli vykladat (a jejich hracky se vetsinou do kapsacu nevlezou). Stejne tak nasledne srovnani k obleceni, vztahum nebo treba nabidce jogurtu v hypermarketu. <br />Zcela prozaicke a jednoduche reseni ale existuje - znat svuj cil. Vytazeno z moneyžerských příruček, nicmene occamovsky pravdive. Kdo vi čeho chce dosáhnout, tak mu odpada vetsina balastnich rozhodnuti.... nevim jak tužky, ale treba death metal se urcite da zahrat i na Fender Twin, jenomze to asi nebude to prave orechove, atd atd atd<br />Kdo se chce jenom bavit, nebo hleda inspiraci at taha tuzky poslepu a necha se prekvapit kam ho tvrdost zavede :)<br /><br />Poeticky je to vyztizeny problem drtive vetsiny ceske hudebni sceny, ktera nevi nejenom KAM, ale dokonce ani PROČ. A podle toho ty mazanice taky vypadaji... <br /><br />PS: I kdyz uz se zacina blyskat na lepsi casy a treba opravdu prijdou :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8114262842366805119.post-84280291657279460802011-08-07T09:47:05.631+02:002011-08-07T09:47:05.631+02:00Dobré a výstižné. S těma tužkama jsem to tak taky ...Dobré a výstižné. S těma tužkama jsem to tak taky měl, zprvu jsem to kreslil vajglem, se kterým jsem dva roky ve škole čmáral po lavici a nyní tu mám tužek tucet a často si říkám, která bude lepší. Ona i ta jedna tužka by postačila, ale postupným vývojem kresby chce člověk víc a víc toho vyzkoušet než doposud. Teď otázka, jestli to je nutností :). Už se těším na slova mých milovaných učitelů: "Nečmárej po tý lavici!".Patrik Jonášnoreply@blogger.com