středa 26. října 2011

Vlára aneb dvojité zrcadlení


Vlára, pastel na papíře, 16x23 cm

Smysl malování tkví v "převyprávění" námětu, to jest něčeho, co je, v jazyce umělce. Tento jazyk tvoří jednak možnosti a omezení média, jednak jeho osobní preference, dané hodnotami, zkušenostmi, umem, názory a citem. Jde svým způsobem o zrcadlení: námět-skutečnost se jakoby odráží v zrcadle tvůrce, které ovšem není pasivní jako skutečné zrcadlo, nýbrž námět aktivně třídí, ohýbá, vykládá, upravuje, deformuje, ale i opatřuje přidaným smyslem. 

Když jsem maloval hladinu podzimní Vláry, přemýšlel jsem nad touto metaforou a nad tím, že v případě tohoto obrázku jde o zrcadlení dvojité, neboť už sám námět tu nebyl něco skutečného, nýbrž zrcadlový odraz skutečnosti, vytříděné, ohýbané, zdeformované, ale i okrášlené zrcadlem prvním, zrcadlem klidné vodní hladiny. Myslel jsem na to, že umělec by měl být jako hladina říčky: neukazovat sebe sama, nýbrž jen oduševnělým zrcadlením rozezpívat krásu světa kolem něj. 

Od Vláry je třeba se učit. 


5 komentářů:

  1. Wow man!!!! This is absolutely great! I am a tad speechless:)

    OdpovědětVymazat
  2. Thank you sir! This was painted on one of those days I mentioned in the message the other day...

    OdpovědětVymazat
  3. Me like!

    anonymni hyena

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, jmenuji se "ALLIE REYNA" Jsem z USA. Byl jsem ženatý 7 let s Rubenem. Věci začaly být ošklivé a téměř pokaždé jsme měli boje a argumenty. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto úžasnému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme. co úžasný zázrak udělala Baba Egbe pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

    Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte Babu Egbe nyní prostřednictvím jeho e-mailu: babaegbetemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818

    OdpovědětVymazat