pátek 11. června 2010

Casella, ve větru, na slunci

Casella je obří chemička na východním okraji Frankfurtu. Sedla si ztěžka na městskou část Fechenheim, kterou rozsedla na dvě oddělené části, Fechenheim Nord a F. Süd. Aby obyvatelé Fechenheimu, z valné části chudší přistěhovalci, nemuseli molocha obcházet, postavil jim moloch nad sebou visutou lávku, která vede přímo nad tajemnými zákoutími jejích smrdutých vnitřností. Když jsem lávku objevil, zaplesal jsem. Do té doby jsem znal jen jednu takovou lávku nad industriálním koutem, a to v Brně-Maloměřicích, nad seřazovacím nádražím, kde se ve vzduchu hojně vyskytují různé silné pocity, zvlášť za večerů (jste-li lovci pocitů, někdy si tam určitě běžte zalovit).

Nedávno byl v Německu státní svátek (Boží Tělo - Němci se přes spojený nápor multi-kulti a obchodních zájmů křesťanských tradic dosud nevzdávají), ale my v Cryteku jsme vesměs pracovali. V hernímu průmyslu jsou takové přesčasy dost obvyklé, a říká se jim crunchtime. Optimistické odůvodnění crunche říká, že dělat hry není povolání, nýbrž poslání, které se do běžné pracovní doby nevměstná, zatímco pesimisti tvrdí, že crunch je důsledkem špatného plánování a nerealistických termínů. Ale to odbočuju.

Tak jsem si tedy o obědové pauze na Boží Tělo vyšel se skicákem na lávku nad molochem. Na lávce jsem ve větru a na slunci strávil s molochem klidnou, tichou hodinu. Moloch totiž Boží tělo světil; nespal sice, ale aspoň podřimoval. Ve větru, na slunci.


Ve větru, na slunci: dva živly, které se doplňují jako dokonalý lidský pár: působí společně, a přece se vzájemně umírňují. Postát si ve větru a na slunci je vždycky skromné blaho, ale ve společnosti svátečně podřimujícího smrdutého molocha to bylo, smím-li si dovolit žertovný protimluv, tajemně poučné.

4 komentáře:

  1. Nemyslím a chválím :) protože takový concept-art navíc zahalený do backgroundu žeru.
    A ke crunch tématu přidávám bonmot z projektového managementu: Špatně naplánovaný projekt trvá 3x déle než je odhadováno!!! Dobře naplánovaný projekt pouze 2x.

    OdpovědětVymazat
  2. ja bych něco řekl k první kresbě tady mistra ;) : šrafování jest obstojné, ale perspektivě chybí správné proporce, obzvlášť je to vidět na budově v popředí: horní a spodní linie oken jsou příliš šikmé a téměř rovnoběžné, vypadá to, jakoby dům byl posazen o dvě patra níž, než ten vedlejší...jestli jsem to tedy dobře vysvětlil :)

    OdpovědětVymazat
  3. omlouvám se, předchozí komentář patří k příspěvku Dachau, nikov sem..

    OdpovědětVymazat